Om du letar efter en lösning inom sjöfarten som inte innebär att du är avgörande för att förstöra miljön, då kan det vara fördelaktigt för dig att ta en närmare titt på Bring.
Bring är ett av de största skandinaviska logistikföretagen och de är mycket medvetna om det ansvar som följer med det. i själva verket har de ett mål att vara CO2 neutral i 2025 (vilket är 25 år innan många andra i branschen). De gör detta genom att se till att optimera sina rutter och sina bilar – men de tar också steget längre.
CO2 neutral frakt med elfordon
Bring är ett av de mest innovativa logistikföretagen när vi ser på miljön. De är ständigt på jakt efter alternativa bilar för sin flotta, och detta har resulterat i att de för närvarande har över 1200 elbilar i sin grupp. De är också bland de få företag i världen som använder vätedrivna lastbilar, så det råder ingen tvekan om att förnybar energi står högt på dagordningen i styrelserummet. Bring var bland annat några av de första att lägga beställningar för nämnda Tesla semi, precis som de var bland de första att införa vätgas eldrivna lastbilar i Norge.
Skicka som FÖRETAG här Skicka som PRIVAT här
Bring tar ett hål på framtiden
Man kan knappast undgå att märka att de allra flesta fraktföretag i dag har ett mål att uppnå koldioxidneutral frakt. Men de flesta människor spenderar så mycket tid och energi på det som Bring, som ständigt testar nya initiativ, teknik och fordon. Det innebär bland annat att Att de kommer att ersätta sina skåpbilar för elbilar, återuppbygga eller köpa lastbilar som drivs med biogas och elektricitet, och använda biogas och HVO för sina långdistanstransporter.
Förutom en intensiv modernisering av sin flotta, omvandlar de också sina distributionscentraler och lagringsterminaler till en mer CO2-neutral profil.
Ett ambitiöst mål inom Reach
Som tidigare nämnts var det ett mål att företaget skulle vara CO2-neutralt i 2025. Men detta mål är faktiskt nedgraderas. Deras ursprungliga mål var längre fram, men på grund av en mycket effektiv översyn under de senaste åren har de nu gjort det ännu mer ambitiöst – och det verkar vara realistiskt för närvarande.
Bring har alltså hittills lyckats göra det mesta av sina ord, och det verkar inte som om de kommer att sluta nu. Bland annat alla sina förare komma med extra utbildning för att köra mer ekonomiskt, precis som de har gjort det en dygd att de inte kommer att äventyra priset, bara för att göra sin verksamhet miljövänlig. Detta innebär att du kan njuta av alla de gröna-utan att behöva betala extra för det.
Bli koldioxidneutral och sälja mer
Som företagsägare kan det vara svårt att se idén i en miljövänligare Last. För även om vi alla vill vara bättre på miljön, är det tyvärr ofta något dyrare än det goda gammaldags sättet. Men det kan faktiskt visa sig vara en bra investering för dig, eftersom en mer miljövänlig profil kommer att stärka ditt varumärke.
Slutligen bör det inte råda något tvivel om att miljön är mer och mer i medvetandet hos människor. Och om du kan erbjuda CO2 neutral frakt om några år, kan det vara bara en av de saker som hjälper dig att få några steg före konkurrenterna. Dessutom är det faktiskt inte dyrare på Bring, så det är inte för att det behöver kosta dig extra här och nu. Det faktum att du kan erbjuda dina kunder en mer hållbar leveransmetod kan mycket väl vara detta decenniets bästa nyheter för webbshoppar. Speciellt när det inte är något du behöver koncentrera dig ytterligare på än att välja rätt bärare för jobbet.
Escape besväret med gröna frakt miljözoner
En annan fördel är också att fler och fler stora städer har börjat introducera miljözoner. Och även om det inte är något som du inledningsvis känner för, betyder det att traditionella transportörer måste köra omväg, lasta av – eller något annat, för att få dina sändningar ut till dina kunder. I princip kan du inte bryr dig, men tyvärr leder det ofta till högre kostnader för dig som avsändare.
Om du använder en bärare som kan köras i miljözoner du är ur dessa problem och kan i slutändan innebära att du sparar pengar. Detta är något som många redan taggning nu, och det kommer med garantin att bli ett stort problem i framtiden som miljözoner vinna mark överallt.
Det råder ingen tvekan om att det kan vara en bra idé att skapa mer ”gröna” i företaget. Det kan skapa mer försäljning, öka förtroendet för ditt varumärke, vara det som skiljer dig från konkurrenterna-och bäst av allt, du behöver inte nödvändigtvis göra allt själv. I fallet med Bring kommer du att dra nytta av deras arbete, så du behöver inte uppfinna hjulet själv.
Nästa gång du behöver ordna försändelser kan du därför ta en titt på Bring – och om du vill vara säker på att få det bästa priset på dina gröna paket, kom ihåg att ta en titt på vår kalkylator nu är du i tid. Vi håller det som alltid uppdateras kontinuerligt, så att du alltid får rätt priser. Om du har några speciella önskemål eller behov, då är vi också alltid levererbara här. Vi är inte mer än ett klick bort om du använder vår chat-funktion och, alternativt, du är alltid välkommen att ringa oss, och vi vill hjälpa dig vidare.